CoreBiz Solutions

NEW GTLD – SEO – Vad säger Google?

Med många nya generiska toppområden (gTLD), kommer flera marknadsförare bli glada över att de för närvarande kommer att få en webbadress som bäst beskriver deras företag eller företag. .CASINO, ett företag i företaget som är naturligt nu kan få en hemsida till exempel, eller möjligen ett företag som handlar om miljö och natur kan nu få .GREEN, etc. I samma stund undrar de flesta också om det har några betydande SEO fördelar.

1. Kan nya generiska toppdomäner med fördelaktighet sökas på i Googles sökverktyg?

2. Kommer nya generiska toppdomäner automatiskt högre poäng i Googles forsknings algoritmer?

3. Vilka SEO metoder är bäst för att flytta en webbplats till en ny gTLD?

Låt oss ta itu med dem en efter en.

1. Kan Google undersöka gTLD?

Lösningen är enkel: JA. Googles team har tydligt förklarat att ranking baserad på betydelsen av din webbplats information och domän är viktigare för webbplatsen än åldern på domänen.

2. Fakta gTLD tenderar att vara korrekta matcher att titta efter sökord i domänen, det hjälper. Till exempel om någon söker på sökresultatsidan kommer det att visa beskrivning och URL tillsammans med sökorden presenterade i det man valt att skriva ex ”design furniture.” – Om domännamnet själv är något av nyckelorden dvs .FURNITURE så kommer Google leta efter relevansen.

Så genom att mycket nya generiska toppdomäner lanseras är det en bonus i sökresultaten (eftersom de är ”exakta komplement domäner” till det bolag eller generiska begrepp man söker efter som konsument.

Vad säger Google?

Google själva har intresseanmält över 100 nya generiska toppdomäner, De har därmed en framträdande roll i lanseringen av dessa nya generiska toppdomäner.

Google vet följaktligen att marknadsföring på nätet – har förändrats! Nu är vår rekommendation att man omvärderar sin on-line marknadsföring, vilka metoder man använder och om ens domänstrategi är redo för 2016 och framtiden

Börja använda new gTLD som bäst presenterar företaget och din organisation!